Μόνη διέξοδος από την κρίση για την Ελλάδα είναι να χρησιμοποιήσει τη σοφία των προγόνων της. Όχι για να διδαχθεί από αυτήν, αλλά για να την πουλήσει. Αυτό προτείνει μέσω των Financial Times ο δημοσιογράφος Ed Crooks.
«Το πρόβλημα της Ελλάδας είναι ότι δανείστηκε περισσότερα από όσα μπορεί να ξεπληρώσει. Όμως, ως το λίκνο του δυτικού πολιτισμού, έχει ένα τεράστιο απόθεμα πλούτου, ίσως το μεγαλύτερο που έχει δει ποτέ ο πλανήτης. Το μόνο που χρειάζεται είναι μα βρεθεί ο τρόπος για να κεφαλαιοποιηθούν αυτά τα περιουσιακά στοιχεία», εξηγεί ο αρθρογράφος.
Βέβαια, όπως παραδέχεται ο Crooks, τα καλύτερα από τα χειροπιαστά κομμάτια της Αρχαίας Ελλάδας βρίσκονται ήδη στο εξωτερικό, αφού τα μάρμαρα του Παρθενώνα είναι στο Λονδίνο και η Αφροδίτη της Μήλου στο Παρίσι. «Τα όσα έχουν απομείνει δεν είναι ιδιαίτερα διαθέσιμα προς πώληση. Η ενοικίαση του Παρθενώνα στη Γερμανία, για να χρησιμοποιηθεί ως αποθήκη πυρομαχικών, όπως έκαναν στα 1680 οι Τούρκοι, μάλλον θα εντείνει υπερβολικά τις ήδη τεταμένες σχέσεις των δύο χωρών», αστειεύεται.
Ούτε και η ιδέα της τιτλοποίησης των μελλοντικών πωλήσεων των εισιτηρίων για την Ακρόπολη δεν πρόκειται να ευδοκιμήσει, προσθέτει.
«Ευτυχώς, όμως, το απόθεμα πνευματικού κεφαλαίου της Ελλάδας είναι απέραντο και απλά περιμένει έναν αρκετά έξυπνο δικηγόρο που θα το εκμεταλλευτεί. Η Αρχαία Ελλάδα αποτελεί έναν θησαυρό ευρεσιτεχνιών και brands, από αθλητικά είδη μέχρι ταινίες», επισημαίνει ο Crooks.
Το μόνο που πρέπει να κάνει η Ελλάδα είναι να επιβάλει μία μικρή χρέωση για τα πνευματικά δικαιώματα σε κάθε κωμωδία και τραγωδία, σε κάθε Πυθαγόρειο τρίγωνο, σε κάθε κομμάτι ρητορικής και σοφιστείας, εξηγεί. «Ο υπόλοιπος κόσμος έχει ζει για πολύ καιρό χωρίς να πληρώνει ενοίκιο για αυτές τις καινοτομίες των Αρχαίων Ελλήνων. Μας έδιναν δώρα εδώ και αιώνες, τώρα είναι η ώρα να δώσουμε κάτι πίσω», δηλώνει ο δημοσιογράφος.
Σύμφωνα με τη θεωρία του, η Ελλάδα θα μπορούσε να ζητήσει από τη Nike αποζημίωση για την κλοπή του ονόματος της θεάς Νίκης. Θα μπορούσε να αναγκάσει την εταιρεία να συμπεριλάβει εκπαιδευτικό υλικό σε κάθε κουτί με παπούτσια που πουλά, για να ενημερώσει τους αδαείς εφήβους γύρω από τα όσα χρωστούν στον ελληνικό πολιτισμό.
Ο Ed Crooks παραδέχεται ότι ένα τέτοιο σχέδιο θα είναι δύσκολο και πολύπλοκο. «Όμως, αυτοί οι έξυπνοι άνθρωποι στην Goldman Sachs βοήθησαν πολύ βρίσκοντας επινοητικές οικονομικές λύσεις για την Ελλάδα, και χωρίς αμφιβολία, θα έχουν το τέλειο σχέδιο για να βγάλουν τη χώρα από το σημερινό μπέρδεμα», καταλήγει.
ΠΗΓΗ: ΙΣΟΤΙΜΙΑ